Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa 15.12. ADCE Awards -gaalassa. Yhteensä Suomeen tuli neljä kultaa: Werkligin lisäksi Dog Designille ja TBWAHelsingille. Hopeaa saivat Sherpa, Bob the Robot ja Werklig. Suomi sai muhkean palkintosaaliin eurooppalaisessa Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailussa. Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan brändi-identiteetti sekä valokuvat palkittiin kullalla. Dog Designin valokuvaaja Elina Brotherukselle suunnittelema Seabound. A Logbook -kirja palkittiin niin ikään kullalla julkaisusuunnittelustaan. Neljännen kullan toi TBWAHelsingin Tuomas Karvonen, joka palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa Palloliitolle tekemästään The Equal Kit -työstä. Hopeaa saivat Bob the Robotin Myrsky-virtuaalivaikuttaja, Werkligin Mö Kaurameijerin identiteetti ja Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat. Pronssilla palkittiin #myhelsinkiairport ja Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki (TBWAHelsinki), FEW magazine (Tino Nyman & Marina Veziko), Djusie (Kobra) ja Myrsky (Bob the Robot). Koko kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Serviceplan Germanyn Pennylle tekemä kampanja ”Wish”. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän. Grafia on Art Directors Club of Europen jäsen. Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun. Sitko voitti Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa Identiteetti-sarjan kultaa ja Kuva-sarjassa hopeaa. Tutustu tuloksiin Palkitut suomalaiset työt: Kultaa Sarja: Design, Editorial Design Työ: Seabound. A Logbook Suunnittelutoimisto: Dog Design Asiakas: Elina Brotherus Sarjat: Design, Corporate Brand Identity & Photography Työ: Sitko Pizza Suunnittelutoimisto: Werklig Asiakas: Sitko Pizza Sarja: European Best Young Creative, Communication ideas Työ: The Equal Kit Tekijä: Tuomas Karvonen, TBWAHelsinki Asiakas: Football Association of Finland Hopeaa Sarja: Interactive & Mobile, Data Visualisation Työ: Myrsky – Virtual Influencer Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA Asiakas: MIELI Mental Health Sarja: Design, Corporate Brand Identity Työ: Mö oat dairy Suunnittelutoimisto: Werklig Asiakas: Mö Sarja: Design, Photography Työ: Visit Yyteri – Secretly dear Suunnittelutoimisto: Sherpa Asiakas: Visit Pori Pronssia Sarja: Print & Outdoor, Digital Screens Työ: #myhelsinkiairport Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki Asiakas: Finavia, Helsinki Airport Sarja: Print & Outdoor, Special outdoor Työ: A Year of Green Innovation Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki Asiakas: City of Lahti Sarjat: Design, Editorial Design & Photography Työ: FEW magazine Suunnittelijat: Tino Nyman & Marina Veziko Asiakas: FEW magazine Sarja: Design, Packaging Työ: Djusie Suunnittelutoimisto: Kobra Asiakas: Finnish Beauty Oy Sarja: Brand Experience, New use of media Työ: Myrsky – Virtual Influencer Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA Asiakas: MIELI Mental Health Finland Sarja: Integrated & Innovation, Integrated and Innovation for non-profit/public service/NGO Työ: A Year of Green Innovation Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki Asiakas: City of Lahti