Kaikki ajankohtaiset

14 ADCE Awards -palkintoa Suomeen

14 ADCE Awards -palkintoa Suomeen

Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan visuaalinen ilme ja valokuvat voittivat kultaa 15.12. ADCE Awards -gaalassa. Yhteensä Suomeen tuli neljä kultaa: Werkligin lisäksi Dog Designille ja TBWAHelsingille. Hopeaa saivat Sherpa, Bob the Robot ja Werklig.

Suomi sai muhkean palkintosaaliin eurooppalaisessa Art Directors Club of Europen ADCE Awards -kilpailussa. Werkligin suunnittelema Sitko Pizzan brändi-identiteetti sekä valokuvat palkittiin kullalla. Dog Designin valokuvaaja Elina Brotherukselle suunnittelema Seabound. A Logbook -kirja palkittiin niin ikään kullalla julkaisusuunnittelustaan. Neljännen kullan toi TBWAHelsingin Tuomas Karvonen, joka palkittiin European Best Young Creative Communication ideas -sarjassa Palloliitolle tekemästään The Equal Kit -työstä.

Hopeaa saivat Bob the Robotin Myrsky-virtuaalivaikuttaja, Werkligin Mö Kaurameijerin identiteetti ja Sherpan Visit Yyteri – Salaa rakas -kampanjan valokuvat. Pronssilla palkittiin #myhelsinkiairport ja Lahti – Euroopan ympäristöpääkaupunki (TBWAHelsinki), FEW magazine (Tino Nyman & Marina Veziko), Djusie (Kobra) ja Myrsky (Bob the Robot).

Koko kilpailuun osallistui yhteensä 874 työtä eurooppalaisista Art Directors Club of Europe -sisarjärjestöistä 24 maasta. Koko kilpailun pääpalkinnon sai Serviceplan Germanyn Pennylle tekemä kampanja ”Wish”. Saksa keräsi myös kilpailun suurimman palkintomäärän. 

Grafia on Art Directors Club of Europen jäsen. Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa menestyneet työt pääsevät kilpailemaan ADC*E Awards -kilpailuun. Sitko voitti Vuoden Huiput 2021 -kilpailussa Identiteetti-sarjan kultaa ja Kuva-sarjassa hopeaa.

Tutustu tuloksiin

 

Palkitut suomalaiset työt:

Kultaa

Sarja: Design, Editorial Design

Työ: Seabound. A Logbook

Suunnittelutoimisto: Dog Design

Asiakas: Elina Brotherus

 

Sarjat: Design, Corporate Brand Identity & Photography

Työ: Sitko Pizza

Suunnittelutoimisto: Werklig

Asiakas: Sitko Pizza

 

Sarja: European Best Young Creative, Communication ideas

Työ: The Equal Kit

Tekijä: Tuomas Karvonen, TBWAHelsinki

Asiakas: Football Association of Finland

 

Hopeaa

Sarja: Interactive & Mobile, Data Visualisation

Työ: Myrsky – Virtual Influencer

Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA

Asiakas: MIELI Mental Health

 

Sarja: Design, Corporate Brand Identity

Työ: Mö oat dairy

Suunnittelutoimisto: Werklig

Asiakas: Mö

 

Sarja: Design, Photography

Työ: Visit Yyteri – Secretly dear

Suunnittelutoimisto: Sherpa

Asiakas: Visit Pori

 

Pronssia

Sarja: Print & Outdoor, Digital Screens

Työ: #myhelsinkiairport

Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki

Asiakas: Finavia, Helsinki Airport

 

Sarja: Print & Outdoor, Special outdoor

Työ: A Year of Green Innovation

Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki

Asiakas: City of Lahti

 

Sarjat: Design, Editorial Design & Photography

Työ: FEW magazine

Suunnittelijat: Tino Nyman & Marina Veziko

Asiakas: FEW magazine

 

Sarja: Design, Packaging

Työ: Djusie

Suunnittelutoimisto: Kobra

Asiakas: Finnish Beauty Oy

 

Sarja: Brand Experience, New use of media

Työ: Myrsky – Virtual Influencer

Suunnittelutoimisto: Bob the Robot / NoA

Asiakas: MIELI Mental Health Finland

 

Sarja: Integrated & Innovation, Integrated and Innovation for non-profit/public service/NGO

Työ: A Year of Green Innovation

Suunnittelutoimisto: TBWAHelsinki

Asiakas: City of Lahti

Lisää ajankohtaisia

Katso kaikki